تاریخ انتشار: ۰۶:۴۲ - ۳۰ مهر ۱۴۰۳

انتقاد «فرهیختگان» از رادیکال‌های وقت‌نشناس | انتخابات برای رسایی و غضنفری تمام نشده؟

روزنامه فرهیختگان از رویکرد برخی چهره‌های سیاسی رادیکال در روز‌های اخیر انتقاد کرده و آن را مصداق درک ناصحیح از شرایط کشور می‌داند. همچنین معتقد است این رویکرد‌ها شائبه سهم‌خواهی دارد یا ناشی از سطحی‌نگری است.

انتقاد «فرهیختگان» از رادیکال‌های وقت‌نشناس | انتخابات برای رسایی و غضنفری تمام نشده؟

رویداد۲۴| روزنامه فرهیختگان با اشاره به وضعیت حساس کشور و منطقه از رادیکال‌هایی که در این وضعبت به دولت به خاطر انتصابات گلایه می‌کنند، انتقاد کرده و نوشته: «برخی ترجیح داده‌اند در دوگانه منافع ملی و منافع حزبی دومی را برگزیده تا دولت را که در خط مقاومت تقابل سیاسی با رژیم صهیونیستی و حامیان غربی قرار دارد در داخل نیز تحت فشار قرار دهند. فضای سیاسی کشور باید از این روند سهم‌خواهی‌های جناحی فراتر رفته و به سمت وحدت و همگرایی پیش برود. در غیر این صورت، استمرار این کشمکش‌ها می‌تواند باعث تعمیق بحران‌های سیاسی و اجتماعی در کشور شود.»
این روزنامه اصولگرا با اشاره به اظهارات اخیر افرادی مثل حمید رسایی و کامران غضنفری و اضرارشان به رفتن ظریف از دولت، نوشته: «هنوز دعوای انتخاباتی برایشان تمام نشده.»
این روزنامه در ادامه به اصلاح‌طلبانی که به انتصابات دولت خرده می‌گیرند نیز پرداخته و مواضع جواد امام و حسام‌الدین آشنا را مثال زده است. «فرهیختگان» نوشته: «رویکرد سهم‌خواهانه درحالی همچنان درمورد جزئی‌ترین مسئولیت‌های دولت توسط برخی گروه‌های اصلاح‌طلب پیگیری می‌شود که در همان ایام نزدیک به تشکیل دولت صدای اعتراض بهزاد نبوی از چهره‌های باسابقه این جناح نیز بلند شده و او از هم جناحی‌هایش به کنایه خواسته بود که دست از سهم‌خواهی از دولت به‌عنوان گوشت قربانی بردارند.»
روزنامه فرهیختگان همچنین نوشته: «اولین نتیجه‌ای که از این رویکرد‌های جناحی و نقد‌های تند به دولت می‌توان گرفت عدم شناخت صحیح از زمان و اولویت‌های کنونی کشور است.... دومین نتیجه‌ای که از این رفتار‌های جناحی و انتقادات رادیکال به دولت می‌توان گرفت، شائبه سهم‌خواهی سیاسی است.... سومین نتیجه‌ای که از رفتار‌های جناحی و نقد‌های تند به دولت می‌توان گرفت تقلیل مسائل کلان و حیاتی کشور به موضوعات جزئی مانند عزل و نصب‌های مدیریتی است. درحالی‌که ایران با چالش‌های بزرگ و چندلایه‌ای در سطح منطقه و بین‌الملل مواجه است برخی جناح‌های سیاسی به جای تمرکز بر این چالش‌ها تمامی توجه خود را به انتصابات داخلی و تغییرات مدیریتی معطوف کرده‌اند.»

«فرهیختگان» در ادامه نوشته: «»

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما